άρθρα

τα άρθρα της κλίκας
 

Μία παρουσίαση για τις δραστηριότητες της (Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας Μουσικών Παρεμβάσεων) «arTree».

Το καλοκαίρι του 2008 βρέθηκα στον Άγιο Λαυρέντιο, ένα από τα ωραιότερα και καλοδιατηρημένα χωριά του Πηλίου, για να παρακολουθήσω κάποιο σεμινάριο. Έμεινα εκεί για μία εβδομάδα, παρακολουθώντας κάθε μέρα το σεμινάριο που είχα διαλέξει (μικρασιάτικο τραγούδι και οργανική του συνοδεία), λαμβάνοντας φυσικά μέρος και στις πλούσιες και ποικιλόμορφες παράλληλες καθημερινές δραστηριότητες. Έφυγα έχοντας γεμίσει τις μπαταρίες μου με ενέργεια, αλλά και το μυαλό μου με ένα σωρό πράγματα που βελτίωσαν τον τρόπο που παίζω αλλά και ζω. Ένοιωσα λοιπόν (ένα είδος «ευχαριστώ») την ανάγκη να γράψω λίγα πράγματα, ώστε να βοηθήσω κι εγώ να γίνει γνωστότερη η δραστηριότητα κάποιων ανθρώπων εκεί, που στόχο τους έχουν βάλει την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών σχετικών με τη μουσική. Τη μουσική γενικότερα, σε ένα πραγματικά ευρύτατο φάσμα.

Αυθόρμητος χορός στο τσιπουράδικο
Το χωριό, χτισμένο σε υψόμετρο 600 μέτρων, χτίστηκε γύρω από τη σταυροπηγιακή (με αυτοκρατορική χορηγία) μονή του Αγίου Λαυρεντίου και γνώρισε κατά τους 17ο και 18ο αιώνα υλική και πολιτισμική ευημερία. Σήμερα, σχεδόν 650 χρόνια μετά την ίδρυση της μονής, ο Άγιος Λαυρέντιος παραμένει ένα χωριό με αυτοδύναμη κοινωνική ζωή, ενώ η ανοικτή θέα προς τον κόλπο του Παγασητικού, η συντηρημένη αρχιτεκτονική των κτισμάτων, το πλούσιο δίκτυο από καλντερίμια, η απουσία αυτοκινήτων και η φυσική του θέση μέσα σε πυκνό δάσος καστανιάς, οξιάς και ελιάς, δημιουργούν την αίσθηση ενός τόπου που παραμένει αμετάβλητος στο πέρασμα των αιώνων. Η διοργανωτική επιτροπή της εταιρίας αποτελείται από τους Θύμιο Ατζακά στον καλλιτεχνικό συντονισμό, Κώστα Μακρυγιαννάκη στην οργάνωση παραγωγής και Γιώργο Λαζαρίδη στις διεθνείς σχέσεις. Η διαδικτυακή διεύθυνση είναι www.music-village.gr. Η διοργάνωση στοχεύει στην προγραμματισμένη (ή και αυθόρμητη) εκτέλεση μουσικών έργων και την παραγωγική ανταλλαγή ιδεών μεταξύ καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο. Παράλληλα, προσφέρει εργαστήρια - master classes για ομαδική δράση, που τα συντονίζουν Έλληνες ή αλλοδαποί καλλιτέχνες με αναγνωρισμένη παρουσία στο χώρο της σύγχρονης ή ιστορικής δημιουργίας και ερμηνείας.

Αυτοσχέδιο κοντσέρτο με σαξόφωνα στην πλατεία
Τα ενεργά μέλη, ακροατές ή επισκέπτες που συνεργάζονται με το «Μουσικό Χωριό», εκτός από τις γνώσεις που αποκομίζουν έχουν και τη δυνατότητα να γίνουν ενεργητικοί ή παθητικοί συμμέτοχοι σε πλήθος μουσικά δρώμενα και παραστάσεις σε πλατείες, σπίτια και αυλές του χωριού ή σε ξέφωτα του δάσους. Οι θεματικές ενότητες των εργαστηρίων στο σύνολό τους αποβλέπουν σε ευρείες και ουσιαστικές προσεγγίσεις της μουσικής τέχνης, ενώ δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε πρωτότυπους τομείς που δεν έχουν ενσωματωθεί ακόμη σε επίσημα προγράμματα μουσικών σπουδών. Επίσης οργανώνονται κοντινές πεζοπορίες ή εκδρομές με άλογα, μαζί με τους διδάσκοντες και τα όργανα. Γίνονται μαθήματα σιάτσου και άλλων τεχνικών για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης του μουσικού, παρουσιάζονται νέες μουσικές τεχνολογίες. Με την ταυτόχρονη συνύπαρξη εργαστηρίων, συναυλιών, αυθόρμητων δρώμενων και πλήθους άλλων δραστηριοτήτων δημιουργούνται συνεχώς ευκαιρίες για καλλιέργεια ανθρώπινων σχέσεων και δημιουργικών δεσμών μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Με τη συνολική επικοινωνιακή δομή που αναπτύσσεται στα πλαίσια των εκδηλώσεων, όπου η διαφορετικότητα αποτελεί έναυσμα και όχι εμπόδιο, υποβοηθείται ένα μοντέλο κοινωνικής συνύπαρξης με συνδετικό ιστό τη μουσική ως παγκόσμια γλώσσα.

Μάθημα λαϊκής κιθάρας με τον Δημήτρη Μυστακίδη
Το μουσικό χωριό στοχεύει επίσης στην παραγωγή πρωτότυπου καλλιτεχνικού υλικού, την ίδρυση βιβλιοθήκης υπό μορφή ψηφιακού αρχείου, καθώς και την επεξεργασία και έκδοση του υλικού από τα δρώμενα και την προώθησή του προς την ερευνητική κοινότητα. Επιδιώκεται η προβολή μιας δημιουργικής συμβιωτικής σχέσης μεταξύ καλλιτεχνών, μουσικόφιλων, ανθρώπων του χωριού και φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και η ευαισθητοποίηση του κοινού γενικότερα απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος. Τελικά ζητείται η δημιουργία μιας αναπτυσσόμενης διεθνούς κοινότητας αλληλοϋποστηριζόμενων καλλιτεχνών, με βάθος χρόνου, τόσο σε επίπεδο συλλογικής μουσικής εκτέλεσης όσο και έρευνας, παραγωγής και διανομής καλλιτεχνικού υλικού. Το αρχείο διαθέτει πλήρες μαγνητοσκοπημένο υλικό από όλες τις συναυλίες, τα εργαστήρια, τις θεατρικές - χορευτικές παραστάσεις κα όλα τα δρώμενα που εξελίχτηκαν κατά τις διάφορες περιόδους του «Μουσικού Χωριού». Επίσης, αντιπροσωπευτικά αποσπάσματα από όλους τους κύκλους σεμιναρίων που θα εκδοθούν και θα προωθηθούν σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ευρώπης. Η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη και απεριόριστη για καθηγητές, ερευνητές και σπουδαστές των ΑΕΙ της Ευρώπης.

Στις δραστηριότητες του περυσινού καλοκαιριού, από τις 18 Αυγούστου ως την 1η Σεπτεμβρίου, συμμετείχαν ενεργά 340 σπουδαστές ή επαγγελματίες μουσικοί από όλον τον κόσμο. Τα μουσικά εργαστήρια - master classes συντόνισαν 40 καλλιτέχνες και παιδαγωγοί. Αναλυτικά λειτούργησαν τα παρακάτω εργαστήρια ομαδικής δράσης:

  • Κατεύθυνση Μουσικής Σύνθεσης, Ενορχήστρωσης και Ερμηνείας της Μουσικής για το Θέατρο και τον Κινηματογράφο (Νίκος Κυπουργός, Μάρθα Φριντζήλα, Θόδωρος Κοτεπάνος).[/li]
  • Κατεύθυνση Σύγχρονης και Αυτοσχεδιαζόμενης Μουσικής και Χορού (Yuko Kaseki, Αντώνης Ανισέγκος, Μπάμπης Παπαδόπουλος, Ηayden Chisholm, Ensemble dissonArt).
  • Κατεύθυνση Παλαιάς Μουσικής (Efren Lopez, Nima ben David, Δημήτρης Κούντουρας, Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, Νίκος Σπανός).
  • Kατεύθυνση Σολιστικής Μουσικής Εκτέλεσης (Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης).
  • Κατεύθυνση Ρυθμικής Αγωγής/Δεξιοτεχνίας (Kώστας Αναστασιάδης).
  • Κατεύθυνση Τραγουδιού (Μαρία Θωίδου, Μάρθα Φριντζήλα, Κατερίνα Παπαδοπούλου).
  • Κατεύθυνση Ελληνικής Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής (Μάνος Αχαλινωτόπουλος, Κυριάκος Γκουβέντας, Χρήστος Ζώτος, Κατερίνα Παπαδοπούλου, Σωκράτης Σινόπουλος, Γιώργος Μακρής, Δημήτρης Μυστακίδης, Δήμος Βουγιούκας, Ιάκωβος Πατεράκης, Αντώνης Φραγκιαδάκης).
  • Kατεύθυνση Mουσικών Παραδόσεων της Ανατολής (Ziad Rajab, Ευγένιος Βούλγαρης).
  • Κατεύθυνση Μουσικοπαιδαγωγικών (Καίτη Καραχάλιου, Μαρία Χατζηνικολάου, Τάνια Κολέτσιου, Κατερίνα Χαραλάμπους).
  • Το Σώμα του Μουσικού - Σιάτσου και ορθοσωμική (Χρήστος Νούλης, Αλέξανδρος Πουλέκας).

Μάθημα βιολιού από τον Κυριάκο Γκουβέντα
Οι παραπάνω κατευθύνσεις αποτελούνται από τμήματα εξειδικεύσεων που λειτουργούν διαδραστικά και ολοκληρώθηκαν σε κύκλους έξι ημερών, ενώ η στέγαση τους έγινε σε ζωτικούς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Αγίου Λαυρεντίου και της γύρω δασικής περιοχής. Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων του Μουσικού Χωριού πραγματοποιήθηκαν οι εξής προγραμματισμένες παραστάσεις / συναυλίες:

  • Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης (πιάνο) - Νίκος Σπανός (τραγούδι) «Δεμένοι στ’όνειρο», Θεατρική παράσταση παιδιών με ειδικές ανάγκες, Συνδιοργάνωση MDA Ελλάς (Muscular Dystrophy Association)
  • Performance χορού με τη Μαργαρίτα Παπάζογλου (Μπάσσο κλαρινέτο: Frank Gratkowski), Μπάμπης Παπαδόπουλος (ηλεκτρική/ακουστική κιθάρα, loops) solo.
  • «Balkart», Δήμος Βουγιούκας (ακκορντεόν), Σταύρος Κουσκουρίδας (κλαρίνο)
  • «Time bites poem», Project της κατεύθυνσης αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής και χορού butoh. Yuko Κaseki (χορός, συντονισμός χορευτών), Αντώνης Ανισέγκος (live electronics, συντονισμός αυτοσχεδιαστών).
  • Η Τέχνη της Κρητικής Ζυγιάς. Ηλίας Ανδρεουλάκης (λύρα, τραγούδι), Αντώνης Φραγκιαδάκης (λαούτο).
  • Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης με τη κιθάρα του (ζωντανή αναμετάδοση από την ΕΡΑ2).
  • John Cage «Music Circus» με τη συμμετοχή όλου του ενεργού καλλιτεχνικού δυναμικού του Μουσικού Χωριού. Συντονισμός Εκτελεστών: Δανάη Στεφάνου & ensemble dissonArt.
  • DissonArt Ensemble. Έργα μουσικής δωματίου, του 20ου και 21ου αιώνα.
  • Αντώνης Ανισέγκος: «10 min». Μινιατούρες ελεύθερου αυτοσχεδιασμού για πιάνο + 1 αυτοσχεδιαστή. Κώστας Αναστασιάδης: τύμπανα, Yuko Kaseki: χορός, Θοδωρής Πατσαλίδης: βιολί, Benjamin Weidenkamp: σαξόφωνο.
  • Μάρθα Φριντζήλα & Μαρία Θωίδου, Θόδωρος Κοτεπάνος (πιάνο): Τραγούδια των Χατζιδάκη, Θεοδωράκη, Λόρκα, Θωίδου κ.ά. (ζωντανή αναμετάδωση από την ΕΡΑ2).
  • Ανοικτή παράσταση με τα παιδιά που λάβανε μέρος στο παιδικό εργαστήρι. Συντονισμός: “Ομάδα Τόπος” (Τάνια Κολέτσιου, Μαρία Χατζηνικολάου, Κατερίνα Χαραλάμπους).
  • Παράσταση Καραγκιόζη με τον καραγκιοζοπαίκτη Δήμο Βουγιούκα και ζωντανή μουσική.
  • «Η Τέχνη της Στεριανής Ζυγιάς» με τους Μάνο Αχαλινωτόπουλο (κλαρίνο), Χρήστο Ζώτο (λαούτο), Κυριάκο Γκουβέντα (βιολί).
  • Agios Lavrendios Blues Project της κατεύθυνσης σύγχρονης τζαζ και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής. Συντονισμός χάλκινων πνευστών, σαξόφωνο: Hayden Chisholm, Έκτακτη συμμετοχή: Κώστας Αναστασιάδης (τύμπανα).
  • «Η τέχνη της Θρακιώτικης και Μακεδονικής Γκάιντας» με τον Γιώργο Μακρή και τον Βασίλη Καρακούση.
  • Συναυλία Παλιάς Μουσικής: Project σπουδαστών/καθηγητών της κατεύθυνσης Παλιάς Μουσικής. Nima ben David (viola da gamba), Δημήτρης Κούντουρας (φλάουτο με ράμφος), ΜάρκελλοςΧρυσικόπουλος (τσέμπαλο), Νίκος Σπανός (τραγούδι).
  • «Η Τέχνη της Μικρασιάτικης Ζυγιάς» με την Κατερίνα Παπαδοπούλου (τραγούδι) και τον Σωκράτη Σινόπουλο (πολίτικη λύρα, πολίτικο λαούτο).
  • «Η Τέχνη του Αραβικού Ουτιού» με τον Ziad Rajab.
  • Udopia. Θύμιος Ατζακάς - ούτι, ακουστική κιθάρα, σύνθεση, Σωκράτης Σινόπουλος - kemence, Hλίας Ανδρεουλάκης - kemence, Ευγένιος Βούλγαρης - divan yayli tanbur, Κώστας Αναστασιάδης - τύμπανα, Σταμάτης Πασόπουλος - μπαγιάν, Στράτος Πασόπουλος - καβάλ.
  • Ο Εfren Lopez (hurdy - gurdy, μεσαιωνικά έγχορδα) σε έργα Ισπανικής μεσαιωνικής μουσικής. Project σπουδαστών/καθηγητών της κατεύθυνσης Παλιάς Μουσικής.
  • «Το προπολεμικό ρεμπέτικο» με Θεοδώρα Αθανασίου - τραγούδι, μπαγλαμά, Ευγένιο Βούλγαρη - ούτι, yayli tanbur, Tόλη Τσαρδάκα - κανονάκι, βιολί, Δημήτρη Μυστακίδη - κιθάρα.

Από τη συναυλία της μικρασιατικής ζυγιάς
Η δική μου εμπειρία από τη συμμετοχή στα δρώμενα του «Μουσικού Χωριού» είναι πολύ θετική, σε όλα τα επίπεδα. Άρτια οργάνωση για την υποδοχή και την προώθησή μας στα καταλύματά μας. Αξιοπρεπέστατα μικρά ξενοδοχεία με φιλικό και εξυπηρετικό προσωπικό, συνήθως τους ίδιους τους ιδιοκτήτες. Αρκετές ταβερνούλες για φαγητό, με νόστιμη ντόπια κουζίνα, όπου η έκπτωση για τους συμμετέχοντες έκανε το κόστος προσιτό σε όλους. Στο δικό μου σεμινάριο, το καταξιωμένο ζευγάρι μουσικών της Κατερίνας Παπαδοπούλου (τραγούδι) και του Σωκράτη Σινόπουλου (όργανα) μας εισήγαγε στα «μυστικά» της μικρασιάτικης λαϊκής μουσικής. Δόθηκε προσοχή ώστε η «παρέα» να μην είναι υπερβολικά μεγάλη, πράγμα που αναπόφευκτα βέβαια δυσαρέστησε εκείνους που άργησαν να δηλώσουν συμμετοχή, αλλά ήταν απαραίτητο για να είναι εφικτή η σωστή παρακολούθηση της πορείας του καθενός και καθεμιάς από εμάς. Μέχρι και στοιχεία ορθοσωμικής διδαχτήκαμε, πώς δηλαδή να αντιμετωπίζουμε προβλήματα που εμφανίζονται στους μουσικούς από λανθασμένη στάση, άστοχες κινήσεις μελών του σώματος κλπ. Στο τέλος δόθηκε και δημόσια συναυλία.

Παρουσίαση του έργου Udopia του Θύμιου Ατζακά
Κάθε βράδυ, μετά τα μαθήματα, υπήρχε κάποια εκδήλωση: συναυλίες, δρώμενα, μέχρι και παγκόσμιες πρώτες μουσικών έργων (η Udopia ήταν απίστευτη εμπειρία) και άλλα, πάρα πολλά. Όπως εύκολα φαίνεται και από την αναλυτική παράθεση των δραστηριοτήτων, δεν έλειψε τίποτα. Πλουσιότατο πρόγραμμα που κάλυψε τεράστιο φάσμα μουσικών και χορευτικών δρώμενων, με εντυπωσιακή συμμετοχή όχι μόνο των σπουδαστών αλλά και ανθρώπων από το χωριό και την ευρύτερη περιοχή. Εκείνες τις στιγμές, νύχτα στο δάσος έξω από το χωριό, με τα σαξόφωνα να πλησιάζουν από διάφορες μεριές ανάμεσα στα δέντρα παίζοντας ο καθένας μία νότα της συγχορδίας, προκαλώντας μας να αναγνωρίσουμε από πού έρχεται ο ήχος, δεν τις συναντάς συχνά. Ούτε είχα ξαναδεί τον Κώστα Αναστασιάδη με τη μπαταρία των κρουστών του τοποθετημένη δίπλα στα πεύκα. Τι να πρωτοσημειώσω... Για να μην αναφέρω βέβαια τις τσιπουροποσίες στα καφενεία, τα αυθόρμητα γλέντια και τις απρογραμμάτιστες ωραίες στιγμές.

Στην κεντρική πλατεία του χωριού, είτε υπήρχε προγραμματισμένη συναυλία είτε όχι, στηνόταν μουσικοχορευτικό γλέντι κάθε βράδυ ως τις όχι και τόσο μικρές ώρες. Οι θρακιώτικες γκάιντες με τα νταούλια είχαν την τιμητική τους, αλλά όχι μόνο αυτές. Συχνά μας διασκέδασε και το ντόπιο συγκρότημα με ζουρνάδες και νταούλια, αλλά και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες. Ήταν εντυπωσιακή η μαζική χορευτική συμμετοχή του κόσμου, νέα παιδιά κυρίως αλλά όχι μόνο, αρκετοί ντόπιοι μεγαλύτεροι άνθρωποι με τεράστιο κέφι και γλεντζέδικη διάθεση. Με γνωστή μάλιστα τη δική μου προσήλωση στον παραδοσιακό τρόπο απόδοσης της μουσικής και του χορού, καθώς και την απέχθειά μου για ό,τι φέρνει προς σκυλάδικο, εντύπωση μου έκανε η παντελής σχεδόν απουσία τέτοιων φαινομένων. Ευτυχώς, η παράδοση δεν θα σβήσει τόσο γρήγορα όσο πολλοί φοβούνται, τουλάχιστον για όσο συνεχίζουν να γίνονται τέτοιες εκδηλώσεις.

Συναυλία με προπολεμικά ρεμπέτικα
Τελειώνοντας, να αναφέρω και αυτό που συγκράτησα πιο έντονα στο μυαλό μου από τις καθημερινές βραδινές πανδαισίες μουσικής, χορού και θεάματος. Ήταν Σάββατο. Η μέρα είχε ξεκινήσει με καταιγίδες, ανεμοβρόχια, καιρό χοντρό. Το μεγάλο ερώτημα ήταν: θα μπορέσει να γίνει η προγραμματισμένη βραδινή συναυλία «προπολεμικού ρεμπέτικου»; Η οργανωτική ομάδα πήρε τελικά τη θετική απόφαση και ο θεός του Χωριού συναίνεσε: δεν έβρεξε και η συναυλία πραγματοποιήθηκε, στην πλατεία μάλιστα και όχι σε κλειστό χώρο, χωρίς προβλήματα στο μεγαλύτερο κομμάτι της, τουλάχιστον. Εκπληκτική η τετράδα Βούλγαρη - Τσαρδάκα - Μυστακίδη με τη Θεοδώρα Αναστασίου τραγούδι, εκπληκτική και στον αμανέ, με ένα θαυμάσιο κλίμα από το πολυπληθέστατο ακροατήριο. Στιγμές-στιγμές μπορεί να χόρευαν και εκατό άτομα. Η ώρα ήταν περίπου τέσσερις, όταν τελικά άρχισε να βρέχει και να το χοντραίνει κάπως. Δεν άντεξε κάποια στιγμή η ορχήστρα: όργανα ευαίσθητα είναι αυτά, μηχανήματα ηλεκτρικά, τα μάζεψε. Και ξαφνικά, από κάποιο σημείο ακούγονται ήχοι αλλιώτικοι από εκείνους της μέχρι τώρα βραδιάς: μπουζουκάκια, μπαγλαμαδάκια, κιθάρα ρεμπέτικη, οικείοι στίχοι και μελωδίες. Με φορεμένη την κουκούλα πλησιάζω, η βροχή έχει κιόλας δυναμώσει αρκετά. Στην άλλη άκρη της πλατείας, το καφενεδάκι έχει εδώ και αρκετές ώρες κλείσει επισήμως, αλλά η πόρτα είναι μισάνοιχτη και τα φώτα έξω ανοιχτά. Τα τραπεζάκια και οι καρέκλες, άδεια και τακτοποιημένα, βρέχονται. Ακουμπιστά στον τοίχο όμως, δίπλα στην πόρτα σε ένα τραπεζάκι, δυο - τρεις πιτσιρικάδες απ’ τα Τρίκαλα με τους μπουζουκομπαγλαμάδες τους και ο Δημήτρης Μυστακίδης τη βρίσκουν. Ο κόσμος αρχίζει να μαζεύεται, ενώ η βροχή δυναμώνει. Από τη μισάνοιχτη πόρτα εξέρχονται συνεχώς μπίρες και ποτήρια. Η κομπανία, απτόητη, μεταδίδει τη δυναμική της στους όρθιους ακροατές, τους στριμωγμένους ανάμεσα τοίχο και όριο της λαμαρινένιας στέγης απάνω, που στέλνει τη βροχή δυο μέτρα παραπέρα. Μια κοριτσίστικη παρέα με εκμεταλλεύεται για υποβολέα (αφού βεβαιώθηκε για την επάρκειά μου), να της προφταίνω τους στίχους πριν την αντίστοιχη τραγουδιστική ατάκα. Δεν νομίζω βέβαια να ακούστηκε κάτι μεταπολεμικό στη φάση αυτή, άρα επαρκής ήμουν. Επαρκέστερη ήταν η ορχήστρα, τόσο σε ρεπερτόριο όσο και σε εκτελεστική δεινότητα και φρεσκάδα.

Κάποια στιγμή πήρα ένα άδειο ποτήρι μπίρας και το ακούμπησα σε ένα βρεχόμενο τραπέζι, προκαλώντας τους συνστριμωγμένους μου σε στοίχημα: σε πόσα λεπτά θα γεμίσει; Τα στοιχήματα έπαιξαν μεταξύ δέκα και είκοσι λεπτών αλλά, σε τρία - τέσσερα λεπτά το νερό άρχισε να χύνεται από τα χείλη. Δύο ώρες μείναμε εκεί, όρθιοι ανάμεσα τοίχο και κατακλυσμό, κάτω απ’ τη λαμαρίνα; Τρεις; Όταν φύγαμε πάντως, ο θεός του χωριού μάς επέτρεψε να φτάσουμε στα κρεβάτια μας στεγνοί. Όμως κάποια στιγμή, πριν φύγουμε, με τη βοήθεια της κουκούλας μου και μιας δανεικής ομπρέλας απομακρύνθηκα λίγο από το όριο της λαμαρίνας, επόπτευσα, λυπήθηκα που δεν είχα φωτογραφική μηχανή ή καλύτερα βίντεο και συνειδητοποίησα: τέτοια εμπειρία δεν την έχω ξαναζήσει στη ζωή μου και αμφιβάλλω αν θα την ξαναζήσω.

Και κάτι ακόμα τελευταίο, «επί του πιεστηρίου»: Μόλις ανακοινώθηκε το πλήρες καλοκαιρινό πρόγραμμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Μουσικού Χωριού για το 2009. Με πολλές φρέσκιες ιδέες και προτάσεις για μία δημιουργική συμμετοχή στα δρώμενα του καλοκαιριού στον Άγιο Λαυρέντιο. Θα το βρείτε δημοσιευμένο εδώ.

Ευχαριστώ το Θύμιο Ατζακά, τον Κώστα Μακρυγιαννάκη και το Γιώργο Λαζαρίδη. Τους εύχομαι, έτσι να συνεχίσουν. Θα ξανάρθω.

Σχετικοί σύνδεσμοι

αναζήτηση στην κλίκα

online τώρα

25 αναγνώστες διαβάζουν τώρα την κλίκα

Με τη συνέχιση της περιήγησής σας στο website της κλίκας αποδέχεστε τη χρήση των cookies.