άρθρα

τα άρθρα της κλίκας
 

Πριν μερικά χρόνια με κάλεσαν στο γραφείο εργασίας της πόλης για να μου υπενθυμίσουν πως στην ηλικία μου δεν επιτρέπεται να «μισοδουλεύω» και πως επιτέλους θα πρέπει να κάνω μια κανονική δουλειά. Το παράδοξον ήταν πως εγώ δούλευα κανονικότατα αλλά δεν ήμουν κανονικά δηλωμένος από τον εργοδότη μου.

Η Δανάη Ανδρικοπούλου, τραγούδι και ζήλιες. ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ στο boSKop-show 14.02.03 στο Hardenberghaus
Έτσι ο υπάλληλος του γραφείου εργασίας δεν έμενε άνεργος, ο εργοδότης έκανε οικονομία πληρώνοντάς με στα ασφαλιστικά ταμεία σαν ημιαπασχολούμενο κι εγώ είχα τη δουλίτσα μου ουσιαστικά ενώ θεωρητικά μπορούσα να παίρνω και βοήθημα που μου ανέβαζε το ανεπίσημο εισόδημά μου κατά 50%, δίνοντάς μου τη δυνατότητα να ρεμπελέβω στα νυχτερινά γούστα με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Όλα τα ωραία όμως δεν κρατάνε πολύ και μπρος λοιπόν στον κίνδυνο να χάσω και τ’ αυγά και τα καλάθια τούς ανακοίνωσα την απόφασή μου να δουλέψω σαν ελεύθερος επαγγελματίας και συγκεκριμένα σαν καλλιτέχνης/Percussionist (ο παίζων διάφορα κρουστά), κάνοντας το μεράκι μου επάγγελμα! Η υπάλληλος του γραφείου εργασίας κουφάθηκε.

«Θέλετε να πιστέψω πως θα καταφέρετε να ζήσετε από την καλλιτεχνία σαν αυτοδίδακτος, κάνοντας αυτό το ...πώς το είπατε ...το εξωτικό ...το παράδοξο ...Percussion;».
Χωρίς να το καταλάβει είχε γίνει η νονά.

Δανάη και Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος στις ρεμπέτικες συναντήσεις, 18.12.2004 στο CentrumCultur
«Paradoxon Klangorchester» λοιπόν είναι ο τίτλος και ταυτόχρονα η υπογραφή μου σε μουσικές δουλειές, αποτελέσματα ιδεών, προσωπικής οργάνωσης και εργασίας που τις κάνουν πράξη. Το ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ ήταν ένα καραβάκι σε τρικυμία και συνεχίζει με τρικυμία, μαθαίνοντας να αντέχει, αποφεύγοντας καθετί που λιμνάζει, όπως ο διάολος το λιβάνι. Το ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ δουλεύει με παιδιά, με μεγάλους, με μη Έλληνες, με Έλληνες, με επαγγελματίες και κυρίως ερασιτέχνες μουσικούς, κάνει έρευνα συλλέγοντας τραγούδια και ιστορίες, κάνει πολλά λάθη, έχει πείσμα και υπομονή γαϊδουρινή.

Τιμάει τ’ όνομά του γιατί γνωρίζει πως «του σήμερα απαγόρευση - του αύριο αδιαφορία, του σήμερα ντροπή - του αύριο καύχημα και προνόμιο» και το αποδεικνύει σε όλα τα επίπεδα, κοντράροντας την «κοινή ηθική (...που με τους αδύναμους στη δουλεψή της …προσφέρεται... όλο και πιο εύκολα στους εκάστοτε δυνατούς ...και σιωπά όταν πρέπει...» εμποδίζοντας τους «ηλίθιους κατασκευαστές στην κατασκευή υποηλιθίων υπηκόων και υποτελών».

Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος, ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ στο Musisches Zentrum 15.02.2002
Σημείο αναφοράς, πηγή γνώσης και δημιουργίας είναι όλα τα τραγούδια που έφτασαν/φτάνουν στ’ αυτιά μου, ενώ ο δημιουργός τους έχει ξεχαστεί. Τα τραγούδια της ελληνικής, μουσικής παράδοσης της υπαίθρου, τα αντίστοιχα των αστικών κέντρων, «αδέσποτα» λαϊκά τραγούδια, όσα είναι ανάμεσά τους ή δίπλα τους καθώς και ορισμένα δικά μου. Εμφανίζεται σε ταπεινές αλλά και λιγότερο ταπεινές συναυλίες, με τριμελές, πενταμελές, δεκαμελές και πάει λέγοντας... σχήμα. Χρησιμοποιεί φωνές, νταούλι, τουμπελέκι, ζήλιες, ντέφι, μπουζούκι τρίχορδο και τετράχορδο, κιθάρα, μπαγλαμαδάκι, τζουρά, μπάσο, ούτι, φλογέρα, μαντολίνο, βιολί, ντιτζιριντού (άμα λάχει) ...και το συζητάει για κλαρίνο, ακορντεόν, λύρα, άλλα όργανα και φωνές με τις ίδιες μουσικές προτιμήσεις και ιδιοτροπίες που θα ενδιαφερθούν.

Jiang Yuwen, Δανάη Ανδρικοπούλου, Γλυκερία Γκαρίπη, Gerlinde Iking. ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ στο Musisches Zentrum 15.02.2002
Οργανώνει από τον Οκτώβρη του 2003 σε συνεργασία με το πολιτιστικό γραφείο του Bochum το «REMPETIKO SESSION» στο AWO CentrumCultur, Bochum Wattenscheid, με 27 εκδηλώσεις μέχρι σήμερα στο ενεργητικό του. Οι ρεμπέτικες αυτές συναντήσεις είναι συνέχεια των ανεπίσημων συναντήσεων που έλαβαν χώρα στα διάφορα υπόγεια των φοιτητικών εστιών του πανεπιστημίου της πόλης το διάστημα 1995 - 1998 (περίπου) και είναι μια «ανοιχτή πρόβα», ένα σημείο συνάντησης για όσους ασχολούνται επαγγελματικά, ερασιτεχνικά ή σαν ακροατές με το ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι (δημοτικό, λαϊκό, ρεμπέτικο). Η είσοδος είναι ελεύθερη κι όσοι παίζουν ή ψιλοπαίζουν ένα οργανάκι το παίρνουν μαζί τους. Υπάρχει ένας μικρός μπουφές με φαγητό, κρασάκι (προσφορά της ACHAIA CLAUSS), αναψυκτικά, τσιπουράκι κλπ. Όποιος ΕΧΕΙ και ΘΕΛΕΙ, συμμετέχει στα έξοδα. Για το υπόλοιπο του 2006 έχει προγραμματιστεί άλλη μια εκδήλωση: «REMPETIKO SESSION 28» στις 25.11.06. Για το 2007 δεν έχει αποφασιστεί ακόμα σε ποιο χώρο θα συνεχιστεί η εκδήλωση. Το ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ είναι ανοικτό σε κάθε καλή πρόταση, που θα προσφέρει χώρο και συνθήκες κατάλληλες για τις ΡΕΜΠΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ τις επόμενες χρονιές.

Νικόλαος Ρονδέλης (τρίχορδο, ούτι), Χρήστος Κρόγιας (κιθάρα), Γιώργος Ρούσσος (μπαγλαμαδάκι), Αντώνης Παπαμιχαήλ (τραγούδι, κιθάρα) και Λάζαρος Ζδούπας (μπαγλαμαδάκι, τετράχορδο) στο REMPETIKO SESSION 13
Μετά το θόρυβο και τη δημοσιότητα, λόγω του «θαύματος του Γκοερλιτς», κάποιοι επίσημοι φορείς (γερμανικοί!) ξύπνησαν και τις τελευταίες μέρες δείχνουν έμπρακτα το όψιμο ενδιαφέρον τους, προσπαθώντας να βρουν αξιοπρεπή στέγη για τις ρεμπέτικες συναντήσεις. Το ΠΑΡΑΔΟΞΟΝ από τη πλευρά του είναι έτοιμο και περιμένει με πολλά όνειρα και στόχους για το διάστημα 2007-2010, χρονιά που η περιοχή μας (NRW) με μπροστάρη την πόλη του Essen είναι η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Αν από το θόρυβο ξυπνήσουν και οι ελληνικοί επίσημοι φορείς της περιοχής -ονόματα προς το παρόν δε λέμε, οικογένειες δε θίγουμε- και καταλάβουν πως η περιοχή μας εδώ στη Γερμανία προσπαθεί να αλλάξει ταυτότητα και από βιομηχανικό κέντρο να γίνει πολιτιστικό και εμείς σαν Έλληνες-Ρωμιοί μπορούμε και πρέπει να παίξουμε σημαντικό ρόλο σ’ αυτό, τότε ... ξυπνάτε μεσημερούδες!

Υπάρχει και μια μικρή ανεξάρτητη δισκογραφία. CDs από «δουλειές» με παιδιά (ERICH-KÄSTNER Gesamtschule στο Bochum, AWO Jugendzentrum Dorfschule στο Moers, JUZE STOCKUM WITTEN κ.α.), με ενήλικες (boSKop Uni-Bochum), η συνεργασία μου με το Νίκο Δημητριάδη και το «PARADOXON» Cdάκι: «Ένα ταξίδι ήχων, πάνω σε διαφορετικούς ρυθμούς, με νταούλι, τουμπελέκι, ταρμπούκα, ντέφια, νταϊρέδες, διάφορα ιδιόφωνα, ντόντο, μπαγλαμαδάκι, φλογέρα, μπουζούκι, ούτι, τραγούδι, ηχοβιβλιοθήκη, ποίηση…» (δίγλωσσο βιβλιαράκι ελληνικά, γερμανικά με όλους τους στίχους).

Περισσότερες πληροφορίες με οπτικοακουστικό υλικό καθώς και δυνατότητα επικοινωνίας στις ιστοσελίδες:

Με τη συνέχιση της περιήγησής σας στο website της κλίκας αποδέχεστε τη χρήση των cookies.